BIURO PRASOWE

Agito.pl, 06.09.2007

Agito usprawnia korzystanie ze swojego serwisu internetowego


Największy w Polsce sklep internetowy z elektroniką użytkową - Agito.pl - wdrożył wyszukiwarkę NetSprint eCommerce. Jest to kolejny element zmian wprowadzonych w serwisie w celu usprawnienia nawigacji i ułatwienia użytkownikom znalezienia poszukiwanego przez nich produktu.
Użytkownicy sklepu Agito.pl uzyskali możliwość dokładnego przeszukiwania zawartości całego serwisu oraz poszczególnych kategorii. Wbudowana w serwis www.agito.pl wyszukiwarka NetSprint eCommerce przeszukuje obecnie 45 tysięcy produktów dostępnych w sklepie. Docelowo liczba ta zwiększy się do kilkuset tysięcy. Istotną funkcjonalnością wyszukiwarki jest zastosowanie zaawansowanych mechanizmów analizy języka polskiego. Ponadto umożliwia ona przeszukiwanie pełnotekstowe. Oznacza to, że słowa z zapytania wprowadzonego przez klienta wyszukiwane są zarówno w nazwach, jak i opisach produktów. Wkrótce wyszukiwarka zostanie wyposażona w mechanizm misspellingu, który będzie generował podpowiedź jeśli zapytanie zostanie wpisane z błędem.

Oprócz widocznych korzyści dla klientów serwisu, wyszukiwarka stwarza również nowe możliwości właścicielom sklepu internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu będą mogli dokładniej monitorować potrzeby użytkowników, a przez to lepiej dopasować swoją ofertę do ich potrzeb. Ponadto, NetSprint eCommerce umożliwia również prowadzenie akcji promocyjnych poprzez prezentowanie klientom ustalonych treści na wybrane słowa kluczowe.

"Sprawne wyszukiwanie produktów to jedna z najważniejszych funkcjonalności w przypadku dużych sklepów internetowych, takich jak Agito.pl. Ma ona bezpośredni wpływ na konwersję i wzrost przychodów. NetSprint eCommerce stanie się dla nas również narzędziem, dzięki któremu będziemy mogli lepiej poznać potrzeby naszych klientów." - powiedział Prezes Agito, Tomasz Sypuła

"Firmy z sektora e-commerce dostrzegają zalety posiadania wydajnego mechanizmu wyszukiwawczego w swoich sklepach internetowych jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej. Użytkownicy są przyzwyczajeni do korzystania z wyszukiwarki jako narzędzia dotarcia do informacji. Klient, który będzie musiał długo przeszukiwać serwis w celu dotarcia do oferty przejdzie na stronę konkurencyjnego sklepu. Wyniki badań rynkowych potwierdzają, że wydajna wyszukiwarka wbudowana w serwis e-commerce pozwala znacznie zwiększyć sprzedaż: zgodnie z badaniem WebSiteStory klienci dokonujący zakupów w serwisach wyposażonych w wyszukiwarkę wydali na zakupy 270% więcej pieniędzy niż w sklepach pozbawionych tej funkcjonalności. NetSprint eCommerce cieszy się w związku z tym coraz większym zainteresowaniem". - powiedział Piotr Kozłowski, wiceprezes ds. IT w NetSprint.pl

***

Informacje o firmie Agito S.A.
Agito.pl to internetowy hipermarket elektroniczny założony w 2002 roku. W ofercie sklepu znajduje się: sprzęt RTV-AGD, komputery i akcesoria, oprogramowanie, telefony GSM, sprzęt fotograficzny.
W 2006 roku został wyróżniony tytułem "Najlepszego sklepu internetowego z elektroniką użytkową" w rankingu tygodnika "Wprost" oraz portalu Money.pl, w 2007 roku otrzymał zaś tytuł "Mistrza Handlu i Usług MasterCard 2007" oraz "Sklepu Internetowego Roku 2007" w rankingu WebstarFestival, a także tytuł Gazeli Biznesu, zajmując 16. pozycję w tegorocznym wydaniu rankingu dziennika "Puls Biznesu".


Dodatkowych informacji udziela:

Daniel Woubishet
Partner of Promotion
Agencja Public Relations
tel.: +48 22 858 74 58 wew. 25
email: