BIURO PRASOWE

Motorola, 12.04.2006

Ponad 2 tysiące uczniów w tegorocznej edycji konkursu Motoroli "Diversity"


Szósta edycja "Diversity", projektu edukacyjnego Motoroli, przyciąga coraz więcej uczniów szkół średnich - udział zgłosiło ponad dwa tysiące osób z 250 szkół z całej Polski.
Warszawa, Kraków, 3 kwietnia 2006 - Zainaugurowana z końcem stycznia przez Motorolę (NYSE: MOT) szósta edycja projektu edukacyjnego "Diversity" spotkała się z wielkim zainteresowaniem. Inicjatywa, skierowana do uczniów polskich liceów, techników i liceów profilowanych, ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta do studiowania na kierunkach informatycznych. Zgodnie z realizowaną w Motoroli ideą różnorodności, projekt ma przyczynić się do zmiany stereotypowego postrzegania inżyniera jako zawodu wyłącznie dla mężczyzn.

Udział w projekcie zgłosiło 2012 osób z 250 szkół, z czego dziewczęta stanowią ponad połowę wszystkich uczestników. W tegorocznej edycji "Diversity" weźmie udział 371 zespołów, których zadaniem będzie stworzenie strony internetowej na temat Świat bez słów". O dużej popularności konkursu świadczy również liczba osób odwiedzających stronę internetową projektu (www.diversity.pl) - od 20 stycznia adres ten zarejestrował ponad 24 tysiące indywidualnych odsłon.

- W tym roku udział odnotowaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń - cieszy nas, że inicjatywa Motoroli spotyka się z takim zainteresowaniem. Celem "Diversity" jest promocja zawodu informatyka wśród młodzieży i stworzenie równych szans dla obu płci. Liczba zgłoszeń do tegorocznej edycji świadczy o tym, że młodzi ludzie poważnie myślą o swoich karierach, połowa z nich planuje studia związane z kierunkiem IT - mówi Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.

Nową, nieobowiązkową kategorią w tegorocznej edycji konkursu jest "Najlepsza gra" - trzeba ją stworzyć zgodnie z tematem Świat bez słów" i umieścić na stronie internetowej. Wyniki uzyskane w tej kategorii nie przesadzają jednak o zakwalifikowaniu zespołów do finału.

Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 19 czerwca w auli Krakowskiej Szkoły Wyższej. Wyróżnienia zostaną rozdane w 4 kategoriach: "Najlepsza grafika", Najciekawsze ujęcie tematu", "Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika" oraz Najciekawsza gra". Swoje wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.

Patronami medialnymi tegorocznej edycji "Diversity" są: Magazyn Komputerowy "Enter", Onet.pl, Edulandia.pl oraz Feminoteka. Partnerzy: Hewlett- Packard Polska, Logitech Polska oraz Federacja Gmin i Powiatów RP.

***

Kontakty dla mediów:
Małgorzata Matusiewicz
Motorola
+48 22 606 04 50


Agnieszka Józefowicz
+48 22 858 74 58 wew. 49


MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.