BIURO PRASOWE

Rockwool, 08.02.2006

Deszcz nagród dla Rockwool!


Podczas Międzynarodowych Targów Budowlanych BUDMA 2006 Rockwool Polska zdobył aż trzy prestiżowe nagrody - Złoty Medal MTP, tytuł Izolacji Roku oraz Budowlanej Marki Roku. Nagrody te potwierdzają czołową pozycję firmy i jej produktów na rynku budowlanym w Polsce.
Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA 2006, który przyznawany jest najlepszym produktom, cechującym się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi i prezentującym wysoką jakość, otrzymała płyta z wełny mineralnej MEGAROCK. Produkt ten przeznaczony jest do izolacji termicznej i akustycznej poddaszy oraz ścian działowych. Główną jego zaletą jest sprężystość i stabilność wymiarowa. MEGAROCK nie odkształca się pod wpływem zmiennych warunków atmosferycznych, dzięki czemu nawet po kilkudziesięciu latach nie traci swoich właściwości izolacyjnych.

Nagrodą główną w konkursie "Izolacja Roku" wyróżniono firmę Rockwool za kompletny system ociepleń ścian zewnętrznych ECOROCK MAX. Tytuł ten przyznawany jest przez miesięcznik "Izolacje" przede wszystkim za wysoką jakość i nowoczesność rozwiązań, dostępność na rynku, nowatorstwo oraz efektywność. ECOROCK MAX to innowacyjny system ociepleń na bazie dwugęstościowej płyty FASROCK MAX, który nie tylko doskonale zabezpiecza budynek przed stratami ciepła przez ściany zewnętrzne, ale stanowi także zabezpieczenie ogniochronne.

Tytuł Budowlanej Marki Roku 2005 firma Rockwool Polska zdobyła w rankingu marek budowlanych w kategorii "materiałów termoizolacyjnych". Ranking opracowywany został przez Centrum Badań i Analiz Rynku. Był on realizowany na podstawie ogólnopolskich badań wśród dystrybutorów materiałów budowlanych. Brano w nim pod uwagę takie kryteria jak: popularność na rynku, wysoką jakość, atrakcyjną cenę, dostępność na rynku oraz najczęstszy wybór przez Klientów w 2005 roku.

Chciałbym podziękować naszym Klientom oraz Jurorom za docenienie naszej firmy i przyznanie tylu prestiżowych nagród. Będą nas one motywować do dalszej pracy nad tworzeniem nowoczesnych rozwiązań, wychodzących naprzeciw oczekiwaniom Klientów - mówi Jacek Kieszkowski, Dyrektor Marketingu Rockwool Polska.

Stoisko Rockwool Polska mieściło się w hali BUDSHOW "Dom Energooszczędny" przy ekspozycji modelowego domu jednorodzinnego. Celem BUDSHOW była prezentacja energooszczędnych materiałów budowlanych, urządzeń i technologii, które pozwalają zaoszczędzić najwięcej energii w trakcie eksploatacji budynku. Rockwool ocieplił dom modelowy swymi nowościami produktowymi - ściany zewnętrzne zaizolowano m.in. systemem ECOROCK MAX, a na poddaszu zastosowano dwuwarstwowe ocieplenie płytami MEGAROCK i ROCKMIN.

Oferta targowa Rockwool została zaprezentowana pod hasłem "Bank Energooszczędnych Rozwiązań". Firma promowała przede wszystkim koncepcję "Termolokaty", informując zwiedzających o licznych korzyściach płynących z inwestycji w energooszczędne rozwiązania izolacyjne z wełny mineralnej. Budynki zaizolowane wełna mineralna zapewniają użytkownikom nie tylko komfort cieplny, akustyczny, podwyższone bezpieczeństwo ogniowe, ale również mniejsze koszty ogrzewania. Na jednym z komputerów znajdujących się na stoisku Rockwool goście targowi mogli obliczyć wartość oszczędności m.in. na kosztach ogrzewania wynikających z zastosowania produktów firmy o rekomendowanej grubości izolacji.

***

Informacje dodatkowe:
Grupa Rockwool Polska rozpoczęła działalność produkcyjną w Polsce wraz ze sprywatyzowaniem fabryki w Cigacicach - w czerwcu 1993 roku. W roku 1996 Rockwool uruchomił produkcję w drugim zakładzie w Małkini. Obie fabryki, z 6 liniami produkcyjnymi, zostały gruntownie zmodernizowane i produkują wełnę mineralną służącą jako izolacje termiczna, akustyczna i przeciwpożarowa w budowinictwie ogólnym oraz instalacjach technicznych.

W ciągu 11 lat działalności w Polsce firma Rockwool Polska zainwestowała ponad 400 mln złotych w obie polskie fabryki. Zarówno fabryki w Cigacicach jak i w Małkini zostały uznane za najbardziej wydajne zakłady Grupy Rockwool, a strategia marketingowa polskiego oddziału za najbardziej skuteczny plan strategiczny roku 2001.

W październiku 2001 roku British Standards Institution przyznała Rockwool Polska certyfikat ISO 9001. Stanowi on dowód, że System Zarządzania Jakością stosowany w firmie spełnia wymagania międzynarodowej normy BSI ISO 9001:1994. System obejmuje wszystkie ważniejsze obszary działalności firmy. W roku 2003 firma uzyskała także certyfikat zarządzania jakością 9001:2000.

Za osiągnięcia w zakresie wprowadzenia bezodpadowej produkcji oraz podnoszenia standardów ekologicznych samych produktów izolacyjnych Rockwool Polska został dwukrotnie uhonorowany przez Ministra Środowiska tytułem "Lidera Polskiej Ekologii" - w roku 2001 w kategorii "przedsiębiorstwo" i w roku 2003 w kategorii "wyrób".

Rockwool Polska osiągnął pozycję krajowego lidera materiałów izolacyjnych. Stało się to możliwe dzięki dokonanym przez firmę inwestycjom - technologicznym i badawczym oraz - przede wszystkim - dzięki dostrzeżeniu przez polskich wykonawców doskonałych parametrów użytkowych wełny mineralnej Rockwool. W serii otrzymanych nagród, tytułów i wyróżnień najnowsze są dwa, uzyskane podczas Międzynarodowych Targów Budowlanych BUDMA 2004 - tytuł "Izolacji Roku" w kategorii "izolacyjne materiały budowlane" dla sufitu podwieszanego SOFIT oraz znak "Produktu Przyjaznego Architektirze 2004-2005" dla systemu płyt spadkowych DACHROCK SPS.

Produkty firmy izolują od zimna i hałasu wiele obiektów w Polsce. Wełna mineralna chroni już nie tylko dziesiątki tysięcy domów, ale wygrywa w przetargach na izolacje kilkuset największych obiektów. Warto wspomnieć choćby Metropolitan - "Najlepszy Biurowiec Świata" według uczestników tegorocznych targów nieruchomości w Cannes.

Dodatkowych informacji udziela:

Aleksandra Ciesielska
tel.: 68 385 01 24
mail:

Joanna Józefiak
tel.: 22 858 74 58
mail: