BIURO PRASOWE

Ghelamco, 23.10.2017

Plac Europejski wyrósł na tętniące życiem centrum lokalne


Plac Europejski tętni życiem przez cały rok. W jego przestrzeni Ghelamco organizuje cały cykl wydarzeń o charakterze kulturalnym, sportowym i rozrywkowym, które przyciągają tysiące osób.


Plac Europejski wyrósł na warszawskie centrum lokalne, w którym ogniskuje się społeczne, kulturalne i biznesowe życie tej części miasta. Wbrew obawom sceptyków, ogromny teren przed biurowym kompleksem Warsaw Spire nie stał się wymarłą po godzinach pracy pustynią, ale pełną życia przestrzenią miejską, która jest przyjazna zarówno dla pracowników okolicznych biurowców, jak i dla mieszkańców Warszawy – mówi Jarosław Zagórski, Dyrektor Handlowy i Rozwoju Ghelamco Poland.

Plac Europejski jest codziennie odwiedzany przez warszawiaków, którzy spędzają na nim wolny czas. W ciągu lata można tu było obserwować bawiące się w fontannach dzieci, odpoczywających na leżakach okolicznych mieszkańców i pracowników Warsaw Spire, czy spacerujących rodziców z wózkami. Urodę tego miejsca doceniają też turyści, którzy robią sobie pamiątkowe zdjęcia przed instalacją „Kocham Warszawę”, czy nowożeńcy, którzy chętnie wybierają plac przed Warsaw Spire na tło swoich sesji ślubnych.

Plac pełen atrakcji

Oprócz nowoczesnej architektury, fontann i mnóstwa zieleni, na plac Europejski przyciągają liczne wydarzenia organizowane przez firmę Ghelamco i jej partnerów. W okresie wakacyjnym przestrzeń placu stała się najpopularniejszym w Warszawie kinem pod gołym niebem. Od 22 czerwca do końca sierpnia w każdy czwartek można tu było obejrzeć pokazy kina letniego, podczas których wyświetlano najlepsze produkcje europejskie z 11 państw. Każdorazowo seanse przyciągały setki osób. Osobny repertuar przygotowano dla najmłodszych – w sobotnie poranki w lipcu i sierpniu odbywały się specjalne pokazy bajek dla dzieci.

Na placu Europejskim nie zabrakło również ducha rywalizacji i sportowych emocji. Największym tego typu wydarzeniem były rozgrywki Ghelamco Boules Cup 2017, które miały miejsce w pierwszą sobotę września. Przestrzeń przed Warsaw Spire zamieniła się w wielki bulodrom do pétanque – słynnej francuskiej gry towarzyskiej. Był to jeden z najważniejszych w tym sezonie turniejów buli w kraju, w którym zmierzyli się ze sobą licencjonowani gracze z całej Polski, a także z Francji, Ukrainy i Litwy. Sportowych wrażeń przez całe wakacje dostarczały również transmitowane na żywo mecze piłki nożnej wyświetlane na telebimie przez Eleven Sports.

Ghelamco zorganizowało również liczne eventy z okazji wybranych świąt. W Dzień Ziemi na placu Europejskim warszawiacy wysiewali nasiona roślin i obsadzali donice miejskie, a w czasie Dnia Dziecka całe rodziny brały udział w licznych grach, zabawach i konkursach z nagrodami. Kulturalnych atrakcji po raz kolejny nie zabrakło też w Noc Muzeów – tamtego wieczoru odbyło się m.in. otwarcie wystawy prac Katarzyny Przezwańskiej, po której oprowadziła sama artystka, a także można było poznać tajemnice placu Europejskiego i Warsaw Spire w czasie zwiedzania z przewodnikami miejskimi.

W październiku na placu Europejskim można było poczuć atmosferę bawarskiego Oktoberfestu – codziennie przez trzy tygodnie w wielkim namiocie u stóp Warsaw Spire serwowano piwo i przysmaki kuchni biesiadnej, a także wyświetlano mecze futbolu na dużym ekranie. Wspaniałe piłkarskie emocje warszawiacy przeżywali tu podczas transmitowanych na żywo zwycięskich meczów polskiej reprezentacji w eliminacjach mistrzostw świata, w których biało-czerwoni pokonali reprezentacje Armenii i Czarnogóry. W namiocie pojawiło się także wysokiej klasy kino, czyli przegląd filmów Clinta Eastwooda.

Plac Europejski to miejsce, które żyje przez cały rok, także wtedy, kiedy temperatura za oknem spada poniżej zera. Ostatniej zimy każdego dnia warszawiacy korzystali z bezpłatnego lodowiska, podziwiali wystawę neonów w pasażu sztuki Art Walk albo przychodzili pospacerować w świątecznej atmosferze, którą tworzyła iluminacja placu składająca się z blisko 100 tys. lampek. Na środku placu Ghelamco ustawiło nową instalację świetlną ze słynnym hasłem „Kocham Warszawę”, która już na stałe wpisała się w krajobraz stolicy.

Sztuka w miejskiej przestrzeni

Wiele osób odwiedza plac Europejski także po to, aby obcować ze sztuką. W specjalnie zaprojektowanej przez architekta Przemysława „Mac” Stopę galerii wystawowej Art Walk wystawiane są prace wybranych polskich artystów. Ekspozycja zmienia się co kwartał i dostępna jest o każdej porze dnia i roku. Za wysoki poziom prezentowanych prac odpowiedzialna jest Fundacja Sztuka w Mieście, powołana przez Ghelamco do realizacji działań dążących do podniesienia jakości miejskiej przestrzeni publicznej. Obecnie prezentowana jest tu wystawa „Warszawskie Symbole” poświęcona kultowym znakom graficznym instytucji, przedsiębiorstw i organizacji związanych ze stolicą, którą będzie można oglądać do końca listopada. W 2017 roku w przestrzeni pasażu Art Walk można było również zobaczyć kolorowe neony podczas wystawy „Neon Inn”, ekspozycję „W Głębi” autorstwa amerykańskiego artysty Chrisa Hernandeza, czy autorski wybór skamielin i kości z terenów dzisiejszej Polski przygotowany przez Katarzynę Przezwańską.

O placu Europejskim

Plac Europejski to pierwszy tej skali plac miejski w Warszawie, spójnie zaprojektowany i zrealizowany przez dewelopera na prywatnej działce. W miejscu dawniej zaniedbanego kwartału ulic Towarowej, Grzybowskiej, Wroniej i Łuckiej powstała wysokiej jakości przestrzeń publiczna z zielenią i fontannami, stworzona wyłącznie z myślą o pieszych. Jej projektantem jest światowej sławy belgijska pracownia Wirtz International Landscape Architects, która w swoim portfolio ma m.in. ogrody Pałacu Elizejskiego, Jardin du Carrousel w Ogrodach Tuileries w Paryżu czy Jubilee Park w Londynie.

Licząca w sumie 1,5 ha przestrzeń publiczna przed biurowym kompleksem Warsaw Spire została oddana do użytku warszawiakom w ubiegłoroczną Noc Muzeów, 14 maja 2016 roku. Plac szybko zdobył uznanie nie tylko mieszkańców miasta, ale również środowisk urbanistycznych, czego dowodem było przyznanie mu nagrody Towarzystwa Urbanistów Polskim w konkursie na najlepszą nowo wykreowaną przestrzeń publiczną w Polsce w 2016 roku. Plac Europejski został również doceniony przez międzynarodowe środowisko ekspertów rynku nieruchomości, przyczyniając się do zdobycia przez Warsaw Spire tytułu najlepszej inwestycji biurowej na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017 w Cannes.

Teraz plac Europejski dostał również nominację w konkursie Nagroda Architektoniczna Prezydenta m.st. Warszawy w kategorii Najlepsza Przestrzeń Publiczna. Mieszkańcy Warszawy mogą na niego zagłosować w internetowym plebiscycie, który potrwa do 31 października.

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Rafał Roguski, Senior Account Executive, Partner of Promotion
e-mail: , tel. 22 858 74 58 w. 73

Michał Nitychoruk, Communication Manager Ghelamco Poland
email: , tel. +48 600 210 304