BIURO PRASOWE

Ghelamco, 26.06.2017

Konkurs „Art Walk Open Call 2017” rozstrzygnięty


Konkurs „Art Walk Open Call 2017” na opracowanie koncepcji wystawy na placu Europejskim został rozstrzygnięty. Zwycięską ideą, wybraną do realizacji, jest projekt „Świat należy do ciebie” autorstwa polskiego artysty Jakuba Słomkowskiego. Nowa wystawa w pasażu sztuki Art Walk ukaże się pod koniec tego roku.


Otwarty jednoetapowy konkurs pt. „Art Walk Open Call 2017” został zorganizowany przez fundację Sztuka w Mieście we współpracy z Ghelamco Poland. Od 22 marca, w ramach otwartej inicjatywy, wszyscy miłośnicy sztuki mogli zgłaszać własne, wcześniej niepublikowane pomysły wystawy w pasażu Art Walk na placu Europejskim. Każda ekspozycja musiała być dostosowana do 57-metrowej instalacji wystawienniczej, składającej się z 20 witryn oraz przedstawiać własne opracowanie szczegółowego projektu artystycznego.

Jury, składające się z członków rady Art Walk, Fundacji Sztuka w Mieście i przedstawicieli Ghelamco, na zwycięski projekt jednogłośnie wybrało „Świat należy do ciebie” autorstwa młodego polskiego artysty Jakuba Słomkowskiego. W swojej decyzji jurorzy podkreślili niezwykły charakter zaproponowanej idei oraz możliwość prezentacji rozmaitych postaw artystycznych przez zaproszoną grupę twórców. Doceniona została również koncepcja wyjścia z działaniami poza przestrzeń pasażu Art Walk.

Praca „Świat należy do ciebie” nawiązuje do cytatu z filmu „Scarface” Howarda Hawksa i Richarda Rossona z 1932 roku oraz z remake’u o tym samym tytule w reżyserii Briana de Palmy z 1983 roku. W tych dwóch realizacjach idea Amerykańskiego Snu jest ściśle związana z przestępstwem i drogą przemocy. Motto, jakie przyświeca głównym bohaterom obu filmów, jest hasłem reklamowym: “the world is yours” – to marketingowy chwyt, po który sięgają zarówno Tony Montana (Al Pacino), jak i Tony Camonte (Paul Muni). Kluczowym elementem wystawy będzie 40-sekundowa scena ze „Scarface” de Palmy, przedstawiająca głównego bohatera Toniego Montanę, który przygląda się wielkiemu napisowi wyświetlanemu na powierzchni sterowca płynącego po niebie.

Zwycięski projekt „Świat należy do ciebie” zostanie zrealizowany w galerii Art Walk na placu Europejskim pod koniec bieżącego roku. Konkretny termin zostanie opublikowany na stronie internetowej: www.artwalk.sztukawmiescie.pl.

Fundacja „Sztuka w mieście”, która powstała z inicjatywy Ghelamco, po raz kolejny zaangażowała lokalnych twórców i mieszkańców Warszawy w promocję sztuki. Organizowane przez nią warsztaty i wystawy od ponad dwóch lat są narzędziem podnoszenia jakości przestrzeni publicznej Warszawy. Do tej pory w pasażu sztuki Art Walk zaprezentowane były wystawy: „Człowiek Ciało Proces” – projekt organizowany przez Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie i prezentujący efekty prac studentów i absolwentów uczelni; „19 snów Olbińskiego” – niezwykłe zestawienie 19 prac światowej sławy polskiego artysty Rafała Olbińskiego, przedstawiających krajobrazy z pogranicza jawy i snu; „Neon Inn” – ekspozycja przedstawiająca 14 neonów stworzonych przez polskich projektantów oraz zdjęcia neonów rozświetlających niegdyś ulice Warszawy. Od 17 marca w galerii wystawiane były dzieła amerykańskiego artysty Chrisa Hernandeza, przedstawiające nowe spojrzenie na jednoczenie się człowieka z przemijającą materią. Aktualną wystawą, która swoją premierę miała podczas warszawskiej Nocy Muzeów, jest projekt Katarzyny Przezwańskiej – zbiór 19 skamielin i kości z terenów dzisiejszej Polski, który ma przywoływać momenty z historii rozwoju krajobrazu geologicznego naszego kraju.

O FUNDACJI SZTUKA W MIEŚCIE

Fundacja Sztuka w Mieście została powołana do realizacji działań dążących do podniesienia jakości miejskiej przestrzeni publicznej. Jej celem jest promowanie, wspieranie oraz upowszechnianie inicjatyw artystycznych, organizacja wydarzeń kulturalnych, a także imprez rozrywkowych oraz sportowych skierowanych do lokalnych społeczności, rozgrywających się w miejskiej przestrzeni publicznej.

Działania Fundacji wynikają z potrzeby dbania o wysoką jakość miejskiej przestrzeni publicznej, przekładającej się na wysoki standard życia mieszkańców miast. Rolą naszej organizacji jest nie tylko promowanie i współtworzenie tej jakości, ale także uświadamianie jej wartości lokalnym społecznościom. Traktując kulturę i sztukę jako narzędzie i jedną z warstw budujących tkankę miasta, wykorzystujemy ich wartość i walory do poprawy wizerunku polskich miast.

Wspieramy artystów, zwłaszcza młodych, poprzez tworzenie warunków rozwoju ich twórczości. Celem działalności Fundacji jest również promowanie obywatelskich aktywności poprzez zainteresowanie środowisk nieprofesjonalnych sprawami z dziedziny nauki, kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji sztuki w miejskiej przestrzeni publicznej. Organizujemy koncerty, wystawy, imprezy o charakterze społecznym, kulturalnym i sportowym, zapraszając do współpracy lokalnych artystów, projektantów oraz naukowców.

Rozbudowujemy program „Na Warsztacie” z zakresu edukacji kulturalnej polegający na organizacji warsztatów projektowo-artystycznych dla uczestników w różnym wieku, z udziałem artystów – projektantów, malarzy, plastyków, muzyków i innych. W ramach programu prowadzimy także działanie „EDUKujmy się!” polegające na darmowym udostępnianiu materiałów edukacyjnych z zakresu kształtowania przestrzeni publicznej oraz sztuki w przestrzeni publicznej.

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Michał Nitychoruk, Account Executive, Partner of Promotion
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 858 74 58 w. 95, 600 210 304

Radosław Górecki, Communication Manager, Ghelamco Poland
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 795 104 982